Ποια χωρητικότητα της μπαταρίας θα έχουν τα οχήματα ŠKODA AUTO; Ποια είναι η εκτιμώμενη αυτονομία;
Το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό SUV της ŠKODA, το ENYAQ iV, θα έχει αυτονομία έως 536 χιλιόμετρα στον κύκλο μέτρησης WLTP.
Ποια είναι τα πλεονεκτήματα μιας μπαταρίας ιόντων λιθίου;
Σε σύγκριση με τις άλλες μπαταρίες, μια μπαταρία ιόντων λιθίου διακρίνεται για την υψηλή ενεργειακή πυκνότητα, τις υψηλές επιδόσεις και τα καλά χαρακτηριστικά ασφαλείας με ελάχιστο φαινόμενο μνήμης, μεγάλη διάρκεια ζωής και προσιτό κόστος, το οποίο μπορεί να μειωθεί ακόμη περισσότερο τα επόμενα λίγα χρόνια. Συνεπώς, μια μπαταρία ιόντων λιθίου ικανοποιεί όλα τα κριτήρια της ŠKODA ως προς την καταλληλότητα για την καθημερινότητα, τη διάρκεια ζωής και τα κριτήρια ασφαλείας.
Είναι οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της ŠKODA αρκετά ισχυρές;
Μπορείτε να είστε σίγουροι ότι όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της ŠKODA διαθέτουν μπαταρίες ιόντων λιθίου υψηλής τάσης και υπερσύγχρονη τεχνολογία ώστε να εξασφαλίζεται η μέγιστη δυνατή ενεργειακή πυκνότητα.
Πόσο διαρκούν οι μπαταρίες;
Η ŠKODA εγγυάται διάρκεια ζωής μπαταρίας 8 έτη ή 160.000 χιλιόμετρα για το 70% της αρχικής χωρητικότητας.
Μπορεί μια μπαταρία να αντικατασταθεί όταν μειωθεί η χωρητικότητα;
Στις περιπτώσεις που καλύπτονται από την εγγύηση η μπαταρία μπορεί να αντικατασταθεί. Ωστόσο, έχουμε ορίσει τον πολύ φιλόδοξο στόχο τη μπαταρία θα εξακολουθήσει να έχει το 80% της ισχύος της μετά από 10 χρόνια, υποθέτοντας αριθμό χιλιομέτρων 15.000 χιλιόμετρα ανά έτος. Αν παρουσιαστούν μη αναμενόμενα ελαττώματα, μπορούν να αντικατασταθούν μεμονωμένα στοιχεία της μπαταρίας.
Πως απορρίπτονται οι μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων της ŠKODA;
Ευτυχώς, οι μπαταρίες μπορούν να ανακυκλωθούν και έως 96% των υλικών σε μια μπαταρία μπορούν να ανακτηθούν. Υπάρχουν δυο τρόποι για την ανακύκλωση μιας μπαταρίας αφού αυτή φτάσει στο εργοστάσιο ανακύκλωσης. Αν οι μπαταρίες δεν έχουν πλέον φορτίο, μπορούν απλά να αποσυναρμολογηθούν ώστε να διαχωριστούν τα μεταλλικά εξαρτήματα όπως χαλκός και χάλυβας. Αν οι μπαταρίες εξακολουθούν να έχουν φορτίο, θρυμματίζονται σε τεμάχια αφού παγώσουν σε υγρό άζωτο (έτσι ώστε οι μπαταρίες να μην μπορούν να αντιδράσουν όταν θρυμματίζονται).
Οι μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων μπορούν να ανακυκλωθούν;
Η ανακύκλωση των μπαταριών έχει καθοριστική σημασία για τη βιομηχανία μας. Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου μπορούν να ανακυκλωθούν, αλλά το κόστος είναι εξαιρετικά υψηλό. Καθώς η ηλεκτροκίνηση θα εξαπλώνεται, η παραγωγή των μπαταριών ιόντων λιθίου θα αυξηθεί, εντείνοντας την ανάγκη για πρώτες ύλες με αποτέλεσμα περισσότερες μπαταρίες να πλησιάζουν στο τέλος της διάρκειας ζωής τους. Αυτό θα προωθήσει την εξέλιξη φθηνότερων και αποδοτικότερων μεθόδων ανακύκλωσης.
Ποιες επιλογές υπάρχουν για την επαναχρησιμοποίηση των μπαταριών;
Ακόμα και αφού μια μπαταρία έχει φτάσει στο τέλος της διάρκειας ζωής της στο αυτοκίνητο, η ανακύκλωση δεν είναι η μοναδική επιλογή. Οι μπαταρίες αυτές μπορούν να μετατραπούν σε συσκευές αποθήκευσης ενέργειας και έτσι η διάρκεια ζωής της μπαταρίας παρατείνεται για πολλά χρόνια. Με άλλα λόγια, δίνουμε στις μπαταρίες μας μια δεύτερη ζωή.
Μπορεί να ανακυκλωθεί το λίθιο που περιέχεται στις μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων;
Η διαδικασία εξαγωγής και ανακύκλωσης του λιθίου είναι εξαιρετικά πολύπλοκη, συνεπώς με λίγα λόγια: ναι, υπερσύγχρονες τεχνολογίες διαχωρισμού μας παρέχουν τη δυνατότητα να ανακυκλώνουμε έως 96% των μπαταριών ιόντων λιθίου και πραγματοποιούμε συνεχώς ερεύνα για το πώς να ανακτούμε υψηλά επίπεδα πολύτιμων υλικών.
Πως προσεγγίζει η ŠKODA AUTO την περιβαλλοντικά συμβατή απόρριψη των μπαταριών;
Η ŠKODA AUTO έχει ετοιμάσει ένα πρόγραμμα για τη δευτερεύουσα χρήση μπαταριών από αυτοκίνητα άμεσα τους εμπόρους μας και στις διαδικασίες της ŠKODA AUTO. Η υπόλοιπη χωρητικότητα μπαταρίας που δεν είναι πια αποδοτική για τη λειτουργία του αυτοκινήτου θα χρησιμοποιηθεί για αποθήκευση ενέργειας στις τεχνικές διαδικασίες των κέντρων σέρβις και των εγκαταστάσεων παραγωγής.
Πόσο ασφαλείς είναι οι μπαταρίες στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;
Οι μπαταρίες σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα της ŠKODA έχουν το υψηλότερο επίπεδο ασφάλειας σε περίπτωση ατυχήματος, υπερθέρμανσης ή βραχυκυκλώματος. Αυτά τα αυτοκίνητα υπόκειται σε τακτικούς ελέγχους ποιότητας και crash test όπως όλα τα άλλα αυτοκίνητα και πρέπει να ικανοποιούν εξαιρετικά αυστηρά πρότυπα ασφαλείας.
Πως επηρεάζει το βάρος της μπαταρίας χαρακτηριστικά οδήγησης;
Η μπαταρία είναι τοποθετημένη στο δάπεδο του αυτοκινήτου κεντρικά μεταξύ των αξόνων. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα χαμηλό κέντρο βάρους με βέλτιστη κατανομή βάρους στον μπροστινό και στον πίσω άξονα, παρέχοντας πολύ καλά χαρακτηριστικά οδήγησης για σπορ οδήγηση και οδήγηση σε στροφές.
Οι μπαταρίες καταλαμβάνουν μεγάλο χώρο στο αυτοκίνητο;
Το αντίθετο - ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι η ευρυχωρία και η μεταβλητότητα του εσωτερικού. Είναι αλήθεια ότι απαιτούνται πολλές μπαταρίες για να εξασφαλιστεί μια ικανοποιητική απόσταση οδήγησης, αλλά βρίσκονται στο δάπεδο του αυτοκινήτου. Έτσι όχι μόνο δεν αποτελούν εμπόδιο, αλλά προσφέρουν επίσης ένα χαμηλότερο κέντρο βάρους συμβάλλοντας σε έναν εξαιρετικό χειρισμό του οχήματος. Ο ίδιος ο ηλεκτροκινητήρας εξοικονομεί πολύ περισσότερο χώρο συγκριτικά με συμβατικούς κινητήρες. Δεν απαιτείται ογκώδες κιβώτιο ταχυτήτων και οι ηλεκτροκινητήρες είναι αρκετά πιο μικροί από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Πόσο ακριβές είναι οι μπαταρίες;
Γενικά, η μπαταρία είναι το κύριο εξάρτημα που επηρεάζει την τιμή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Η μπαταρία είναι πιο ακριβή σε μικρά μοντέλα και φθηνότερη σε μεγάλα μοντέλα. Καθώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα γίνονται ολοένα πιο δημοφιλή, οι τιμές των μπαταριών θα μειωθούν και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα είναι πιο προσιτά.
Υπάρχει διαφορά ανάμεσα στις μπαταρίες των PHEV (υβριδικών) αυτοκινήτων και σε αυτές των αμιγώς ηλεκτρικών BEV;
Ναι, υπάρχει. Υπάρχουν ουσιαστικές διαφορές ως προς τη χωρητικότητα και τη σχεδίαση. Οι μπαταρίες PHEV έχουν μικρότερη χωρητικότητα και συνήθως βρίσκονται στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, κάτω από τη δεύτερη σειρά καθισμάτων, καθώς το αυτοκίνητο πρέπει να συμπεριλάβει επίσης έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η σχεδίαση των μπαταριών BEV, που γενικά θυμίζει skateboard, προέρχεται από τη θέση τους στο δάπεδο. Καθώς τα BEV δεν διαθέτουν κινητήρα εσωτερικής καύσης, η μπαταρία λογικά έχει μεγαλύτερη χωρητικότητα.